Algemene vragen over JAX
Ik ben een starter, ben ik welkom?
Zeker ben je welkom. Volg de onboarding stappen. Start jij je bedrijf, ontzorgt JAX je met alle administratieve rompslomp.
Ik wil overstappen, hoe werkt dat?
Tja dat horen we vaker. JAX helpt je hiermee. Na de onboarding koppelt JAX je aan een van de cijfercoaches voor een intake gesprek. Wij horen graag wat je doet, wat je van ons verwacht en we beantwoorden jouw vragen over onze dienstverlening. Een afspraak is zo gemaakt!
Zijn mijn gegevens veilig bij Jax?
Op grond van artikel 32 AVG is JAX verplicht om alle noodzakelijke maatregelen te nemen. Alleen betrokken cijfercoaches hebben toegang tot je dossiers en onze state-of-the-art software wordt 24/7 gemonitord. In onze privacystatement kun je alles nog eens nalezen.
Kan ik tussentijds van pakket wisselen?
Ja dat kan heel makkelijk. Als de groei van je onderneming daarom vraagt, zet JAX je binnen no time om naar een van de andere pakketten.
Hoe makkelijk kan ik weg, als ik ontevreden ben?
We doen er alles aan om je binnenboord te houden, maar mocht je om wat voor reden dan ook willen vertrekken, dan werken wij daar uiteraard te allen tijde aan mee. Het is jouw administratie, het zijn jouw gegevens. No strings attached!
Verzorgt JAX ook de loonadministratie?
Jazeker, met een koppeling via Nmbrs. Geef het aan bij je onboarding en je ontvangt daar een offerte voor. Met een koppeling staan al die gegevens dan uiteraard ook gelijk in je eigen omgeving.
Waar kan ik de gratis app voor gebruiken?
Voor het uploaden van je bonnen en inkomende facturen in je administratie, zodat je nooit iets kwijt bent en we 100% volledigheid kunnen garanderen.
Ik moet naar een BV, waar kan ik dan terecht?
We zetten je dan over naar het zusje van JAX. Ikbenfay. Alle dossiers zet JAX over, je houdt je cijfercoach. Fiscaal verandert er uiteraard het een en ander, maar ook dat maakt FAY niet ingewikkelder dan noodzakelijk.
Zijn er uitsluitend maandelijkse kosten?
JAX factureert een vooraf afgesproken bedrag per de eerste van de maand (met automatische incasso). Zie prijzen. Voor extra werkzaamheden vraagt JAX uiteraard vooraf toestemming via een offerte. Als die wordt goedgekeurd brengen we deze in rekening. Heb je bijvoorbeeld hulp nodig bij een hypotheekaanvraag of aangifte van een fiscaal partner, ondersteunt JAX je daar uiteraard graag bij.
Waarom worden er inrichtingskosten berekend?
Voor alle pakketten die we aanbieden heeft JAX software tools: AI, dashboard, administratie- en aangiftesoftware.
Elk pakket dat JAX in gebruik neemt, moet worden betaald. Voor sommige tools moet JAX opstartkosten voldoen. Een deel betaalt de klant, een deel betaalt JAX.
Wat zit er in welk pakket?
In alle pakketten die we aanbieden zit een klein verschil. (zie prijzen)
Voor elk pakket geldt:
- je cijfercoach controleert en corrigeert je administratie daar waar nodig
- verzorgt per kwartaal of jaar de BTW aangifte
- aan het einde van jaar stelt JAX de eenvoudige jaarrekening op en/of de aangifte IB.
- tussendoor houdt JAX de vinger aan de pols met slimme AI-tools voor advies en ondersteuning.
JAX kijkt naar de rechtsvorm en de omvang van de administratie. Iedereen begrijpt dat een ZZP'er met 25 facturen en 50 bonnetjes of inkoopfacturen per maand goedkoper uit is dan een firma met 20 man in dienst, lease-auto's en een eigen kantoor met 15 werkplekken.
Een cijfercoach is geen accountant toch?
Nee een cijfercoach bij JAX is geen accountant (en sommigen ook wel :-)). Maar die heb je ook niet echt nodig. Pas als je een B.V. van een bepaalde omvang hebt, ben je wettelijk verplicht om een accountant voor bepaalde zaken in te huren. Tot die tijd, doet JAX het voor je.
Krijg ik een vaste cijfercoach?
JAX koppelt je na de onboarding, aan een van de cijfercoaches. Je cijfercoach is altijd bereikbaar voor administratieve vragen. JAX groeit snel en dus groeien we ook in het aantal medewerkers. Toch wil JAX de relatie tussen klant en cijfercoach zo lang en persoonlijk mogelijk in stand houden.
Wat doet mijn cijfercoach?
Jou ontzorgen van je administratieve lasten. Je administratie bijhouden, je BTW aangiftes en eventueel je jaarrekening en je IB aangiftes. Met behulp van slimme AI tools houdt JAX overzicht en signaleert adviespunten. Jouw cijfercoach gebruikt state-of-the-art software om je gegevens 24/7 te monitoren.
Hoe neem ik contact op met mijn cijfercoach?
Via je eigen dashboard kun je altijd contact opnemen. Dat gaat nog sneller dan een e-mail versturen en je cijfercoach heeft gelijk alle informatie bij de hand.
Voedt mijn cijfercoach mij op?
Ja zoveel mogelijk. want belangrijk om te vermelden is dat het ook echt een coach is en je "opvoedt" in het zo goed mogelijk aanleveren van je administratie. Daar heb je alleen maar voordeel van en kan JAX de prijzen laag houden. Verder accepteren wij geen zaken in je administratie die er niet toe doen. Voorbeeld -> zonder waarschuwing boeken we je benzinebon op prive-opname, als je geen zakelijk auto rijdt.
JAX is echt goedkoper dan elk ander administratiekantoor, hoe kan dat?
Simpel. Door een andere (klant) benadering en gebruik te maken van slimme AI software. Jax is gestart vanuit de techniek en opgezet om heel snel te kunnen groeien met behoud van kwaliteit. Bij JAX geen oeverloos gebel over je onderneming, wat je drijft en wat je ambities zijn. JAX wil je administratie goed doen, dat is de basis. Met een slimme intake procedure kan dat. De software en onze cijfercoaches doen de rest. En dat hoeft dus helemaal niet veel te kosten!
Is JAX niet heel onpersoonlijk?
Nee dat zeker niet. JAX zoekt inderdaad eerst of we bij elkaar passen. Jij wil je administratie uitbesteden, JAX helpt. Een uur social talk bij je huidige accountant en of je voor Ajax of Feyenoord bent vindt JAX niet relevant en kost jou geld. Je cijfercoach wordt het aanspreekpunt. Je cijfercoach leert je kennen door de documenten die jij aanlevert. Een afspraak maak je bij de tandarts, JAX gaat gewoon aan de slag.
Waarom werken jullie met referrals?
Bij JAX zien we referrals als een win-win voor iedereen. Enerzijds helpen referrals ons om snel te groeien, omdat tevreden klanten de beste ambassadeurs zijn. De kosten die we uitgeven aan referrals zien we als een investering in marketing, maar dan met een persoonlijke touch. Anderzijds profiteren onze klanten direct: hoe groter JAX groeit, hoe efficiënter we kunnen werken, en uiteindelijk leidt dat weer tot lagere kosten voor jouw administratie. Samen bouwen we aan een sterk netwerk van zelfstandigen, waar iedereen beter van wordt.